Canon LEGRIA HF R56 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF R56 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

clesec 31-10-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R56 zwart

Ik heb het apparaat nu een paar dagen in bezit en raak snel gewend aan alle mogelijkheden. Het is een compact, handig apparaat dat met name voor vakanties en dergelijke een uitkomst is. Hoge kwaliteit video.

Als er al minpuntjes genoemd zouden moeten worden zijn dat het ontbreken van verlichting / flits en de beperkte capaciteit van de foto-functie (2 MP). Voor de rest een echte aanrader.

mr.nibbit 05-04-2014
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R56 zwart

Dit is een instap camera met op zich redelijk beeldkwaliteit, maar heeft ook zijn beperkingen:
- geen groothoek, dus lastig overzicht opnames te maken.
- geen zoeker, dus bij zonlicht lastig filmen met LCD scherm.
- geen schroefdraad voor de lens, dus je kan geen filter plaatsen.
- voor mij te weinig handmatig in te stellen. (of via onhandige menus)
- wifi lastig in te stellen.
- handmatige lens bescherming.

+ Optische stabilisatie.
+ voor instap model redelijke opnames, zelfs bij weinig licht acceptabel in deze prijsklasse.
+ intern geheugen (8 GB of 32GB) natuurlijk past er ook een SD kaart in.
+ accu gaat redelijk lang mee, ca 1,5 uur. (afhankelijk wat je er mee doet natuurlijk)

Inmiddels heb ik de camera ingeruild voor een met meer mogelijkheden en met meer kwaliteit. (had voorheen altijd met betere camera gewerkt, dan is zo'n instap model toch te beperkt, maar voor instappers of standaard huis tuin en keuken gebruik prima.)